Веб-сайт Пулинської районної державної адміністрації та районної ради
12000, Житомирська обл., Пулинський район, смт. Пулини, вул. Шевченка, 104, тел. 8(04131)3-16-14, 3-22-60, 3-11-22, 3-23-46, crda@i.ua
Історія Загальна характеристика Район у світлинах Інвестиції Анонси подій Інтернет-приймальня December 2nd 2021 | 03:37

Пошук по сайту

Опитування
Якби вибори до Верховної Ради України відбулись сьогодні, за яку політичну силу Ви віддали б свій голос:
БЮТ
Єдиний центр
КПУ
Наша Україна
Народна партія
Соціалістична партія
Інша
Проти всіх
голосувати не буду
Партія регіонів
Актуальні правові питання відділу ведення Державного реєстру виборців апарату райдержадміністрації:

 

 
       Інформація щодо взаємодії відділів ведення та органів реєстрації відповідних територіальних громад 
 

Верховною Радою України 10 грудня 2015 року прийнято Закон України № 888-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг"(далі – Закон).
Законом (пункти 5, 6 розділу І) внесено зміни, зокрема, до Законів України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні"та "Про Державний реєстр виборців".
Суть основних змін до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні"полягає в тому, що повноваження стосовно здійснення реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання особи на відповідній території передаються від Державної міграційної служби України до виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, сільських голів (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено).
У зв’язку із цим стаття 22 Закону України "Про Державний реєстр виборців"доповнюється новим суб’єктом –  уповноваженою посадовою особою органу реєстрації, якою подаватимуться відомості про:
 -  громадян України, зареєстрованих за місцем проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці, яким протягом наступного місяця виповниться 18 років;
 - виборців, які протягом попереднього місяця зареєстрували своє місце проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці;
 -  виборців, які протягом попереднього місяця зняті з реєстрації за місцем проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці.
Крім того, Законом врегульовується питання можливості передачі передбачених статтею 22 Закону України "Про Державний реєстр виборців"відомостей Центральній виборчій комісії на центральному рівні.
Так, зазначені відомості можуть подаватися в електронному вигляді з державних інформаційних систем, що містять відповідну інформацію, у порядку, встановленому Комісією та органом, що забезпечує функціонування відповідної інформаційної системи. У такому разі ці відомості органам ведення Державного реєстру виборців на паперовому та електронному носіях не подаються, а передаються Комісією засобами автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців.

 реєстр виборців", набирають чинності з 4 квітня 2016 року.
Пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення"Закону визначено, що для створення реєстрів територіальних громад за запитами органів реєстрації органи ведення Державного реєстру виборців одноразово передають на електронному носії протягом 10 днів з дня надходження такого запиту передбачені Законом відомості Державного реєстру виборців.
Таким чином, зазначені відомості Державного реєстру виборців надаватимуться органами ведення Державного реєстру виборців у разі надходження запиту органу реєстрації після набрання чинності відповідними положеннями Закону.
Центральною виборчою комісією як розпорядником Державного реєстру виборців здійснюватиметься консультативно-методичне забезпечення діяльності органів ведення Державного реєстру виборців щодо виконання положень пункту 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення"Закону.
 
     
     
  
 
УВАГА!Вказані пункти Закону, згідно з якими вносяться зміни до Законів України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні"та "Про Державний реєстр виборців", набирають чинності з 4 квітня 2016 року.
Пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення"Закону визначено, що для створення реєстрів територіальних громад за запитами органів реєстрації органи ведення Державного реєстру виборців одноразово передають на електронному носії протягом 10 днів з дня надходження такого запиту передбачені Законом відомості Державного реєстру виборців.
Таким чином, зазначені відомості Державного реєстру виборців надаватимуться органами ведення Державного реєстру виборців у разі надходження запиту органу реєстрації після набрання чинності відповідними положеннями Закону.
Центральною виборчою комісією як розпорядником Державного реєстру виборців здійснюватиметься консультативно-методичне забезпечення діяльності органів ведення Державного реєстру виборців щодо виконання положень пункту 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення"Закону.
 
     
     

Відповідно до частини третьої статті 8 Закону України "Про Державний реєстр виборців" (далі – Закон) виборча адреса виборця, який не має зареєстрованого місця проживання, може визначатися за погодженням із центром обліку, який відповідно до закону веде облік бездомних осіб, або соціальною службою, у складі якої утворено структурний підрозділ для ведення обліку бездомних осіб, чи органом ведення Державного реєстру виборців за мотивованим зверненням виборця.

Таким чином, виборцю, який не має зареєстрованого місця проживання, Законом надано право звернутися щодо визначення своєї виборчої адреси як до центру обліку, що відповідно до закону веде облік бездомних осіб, або соціальної служби, у складі якої утворено структурний підрозділ для ведення обліку бездомних осіб, так і безпосередньо до органу ведення Реєстру за місцем свого проживання.

Порядок звернення виборця за власною ініціативою до органу ведення Реєстру щодо включення до бази даних Реєстру чи внесення змін до його персональних даних у Реєстрі встановлено статтями 19 та 20 Закону.

Так, виборець, який не має зареєстрованого місця проживання, повинен пред’явити паспорт громадянина України чи тимчасове посвідчення громадянина України, на підставі якого орган ведення Реєстру встановлює:

– особу заявника;
– наявність у нього права голосу згідно зі статтею 70 Конституції України;
– відсутність у виборця зареєстрованого місця проживання на території України.

Копії відповідних сторінок цього документа додаються до заяви.

Крім того, до заяви виборця додаються документи (копії документів), які дають змогу органу ведення Реєстру визначити такому виборцю виборчу адресу. У разі якщо до заяви додаються копії документів, їх оригінали пред’являються органу ведення Реєстру.

Такими документами можуть бути:

документ, що підтверджує право власності на житло, в тому числі договір купівлі-продажу, договір дарування, свідоцтво про право на спадщину;
договір найму житла;
довідка житлово-експлуатаційної установи або об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, письмова згода власника житла тощо.

Орган ведення Реєстру як суб’єкт розгляду відповідної заяви виборця вивчає її обґрунтованість (умотивованість). Заява є обґрунтованою у разі, коли додані до неї документи підтверджують наявність у виборця права користування житлом за вказаною ним адресою.

Окремо слід звернути увагу на положення статті 3 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", згідно з якими право голосу на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад, виборах сільського, селищного, міського голови мають дієздатні громадяни України, які належать до відповідних територіальних громад та яким на день виборів виповнилося вісімнадцять років. При цьому належність громадянина до відповідної територіальної громади визначається його місцем проживання на її території згідно із Законом України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (наявністю у громадянина зареєстрованого місця проживання на відповідній території).

Отже, виборець, якому виборчу адресу визначено органом ведення Реєстру, не має права голосу на відповідних місцевих виборах, у зв’язку з чим до списку виборців для проведення виборів депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, не включається.

З цією метою в автоматизованій інформаційно-телекомунікаційній системі "Державний реєстр виборців" запроваджено програмне забезпечення відповідної функціональності, яке дає змогу формувати списки виборців для проведення місцевих виборів без включення до них виборців, яким виборчу адресу визначено органом ведення Реєстру.

 

 

 

Інформація про порядок тимчасової зміни місця голосування виборців, виборча адреса яких знаходиться на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя під час проведення позачергових виборів Президента України 25 травня 2014 року


Статтею 3 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" сухопутну територію Автономної Республіки Крим та міста Севастополя визнано тимчасово окупованою.

Відповідно до статті 8 вказаного Закону під час проведення, зокрема, виборів Президента України, голосування громадян України на тимчасово окупованій території не організовується і не проводиться.

Громадянам України, які проживають на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, створюються умови для вільного волевиявлення під час проведення позачергових виборів Президента України на іншій території України.

Такі громадяни мають право реалізувати своє право голосу на виборах шляхом тимчасової зміни місця голосування без зміни виборчої адреси, звернувшись до відповідного органу ведення Державного реєстру виборців не пізніш як за п’ять днів до дня голосування.

Заява про тимчасову зміну місця голосування подається виборцем до органу ведення Державного реєстру виборців за вказаним у заяві місцем перебування виборця в день виборів чи місцезнаходженням виборчої дільниці, яку він просить визначити місцем його голосування.

При поданні заяви громадянин повинен пред’явити документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, – паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (якщо особа нещодавно набула громадянство України).

Отже, для реалізації виборцем, виборча адреса якого знаходиться на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, свого права голосу на позачергових виборах Президента України 25 травня 2014 року йому необхідно:

з’явитися до відділу ведення Державного реєстру виборців для подання заяви про тимчасову зміну місця голосування не пізніше 19 травня 2014 року;

при поданні заяви пред’явити паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (якщо особа нещодавно набула громадянство України).

Документи, які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця голосування, такі виборці можуть не додавати до заяви.

Орган ведення Державного реєстру виборців сприяє громадянам у визначенні виборчої дільниці та при поданні ними заяви щодо тимчасової зміни місця голосування надає необхідну правову допомогу.

Увага! Тимчасова зміна місця голосування без зміни виборчої адреси забезпечує включення виборця до списку виборців одноразово – на день голосування (на конкретну дату).

Тобто у разі призначення повторного голосування з виборів Президента України виборцям, які бажатимуть узяти у ньому участь, необхідно повторно звернутися до органу ведення Державного реєстру виборців щодо тимчасової зміни місця голосування вже на дату проведення повторного голосування.

 

 

Куди звертатися із заявою про тимчасову зміну місця голосування?

Якщо виборець проживає чи перебуває за межами України і має намір голосувати на її території, заява подається до:
органу ведення Державного реєстру виборців за вказаним у заяві місцем перебування чи місцезнаходженням виборчої дільниці, яку виборець просить визначити місцем його голосування,
або органу ведення Державного реєстру виборців в Міністерстві закордонних справ України.
Якщо виборець проживає чи перебуває в Україні і має намір голосувати в іншій державі, заява подається до:
органу ведення Державного реєстру виборців за виборчою адресою заявника
або органу ведення Державного реєстру виборців у Міністерстві закордонних справ України.
Якщо виборець проживає чи перебуває за межами Україні і має намір голосувати в іншій іноземній державі, заява подається до органу ведення Державного реєстру виборців у Міністерстві закордонних справ України.

Чим може бути мотивовано заяву про тимчасову зміну місця голосування?

Законом України "Про Державний реєстр виборців" (стаття 7) передбачає, що звернення виборця про тимчасову зміну місця голосування повинна бути мотивованим.
Зокрема, це може бути робоче відрядження, фактичне проживання не за зареєстрованим місцем проживання, робота або навчання у відповідному населеному пункті або державі, перебування в санаторії.
Указане в заяві мотивування повинно підтверджуватися документами (копіями документів), які додаються до неї. У разі якщо до заяви додаються копії документів, їх оригінали пред’являються органу ведення Реєстру для перевірки вірності цих копій.
Увага! Виборці, виборча адреса яких знаходиться на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, можуть не додавати до заяви документи, які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця їх голосування.

Які документи є достатніми для мотивування заяви про тимчасову зміну місця голосування?

До заяви додаються документи (копії документів), які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця голосування виборця без зміни виборчої адреси.
Такими документами, наприклад, можуть бути: довідка про відрядження, довідка з місця навчання, договір найму (оренди) житла, документ, що підтверджує право власності на житло, проїзні документи, путівка в санаторій тощо.

Чи можливо подати заяву про тимчасову зміну місця голосування шляхом надсилання її поштою?

Ні. Заява виборця про тимчасову зміну місця голосування подається до органу ведення Державного реєстру виборців особисто.
При поданні заяви про тимчасову зміну місця голосування громадянин пред’являє документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, – паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (якщо особа нещодавно набула громадянства України).

У разі призначення повторного голосування чи потрібно знову змінювати місце голосування?

Так, необхідно. Тимчасова зміна місця голосування без зміни виборчої адреси забезпечує включення виборця до списку виборців на відповідній виборчій дільниці одноразово – на день голосування (на конкретну дату).
Тобто у разі призначення повторного голосування з виборів Президента України виборцям, які перебуватимуть не за своєю виборчою адресою та бажатимуть проголосувати, потрібно повторно звернутися до відповідного органу ведення Державного реєстру виборців щодо тимчасової зміни місця голосування вже на дату проведення повторного голосування.

Чи може орган ведення Державного реєстру виборців тимчасово змінити місце голосування виборцю, який не має зареєстрованого місця проживання?

Процедура тимчасової зміни місця голосування передбачає зміну виборчої дільниці для голосування, до якої виборець відноситься на підставі відомостей про його виборчу, на іншу виборчу дільницю, на яку він просить тимчасово змінити йому місце голосування. Для проведення таких змін у виборця повинна бути визначена виборча адреса, яка зазначатиметься у списку виборців.
У випадку звернення до органу ведення Державного реєстру виборців виборця, в якого немає зареєстрованого місця проживання, йому пропонується визначити свою виборчу адресу за погодженням із центром обліку, який відповідно до закону веде облік бездомних осіб, або соціальною службою, у складі якої утворено структурний підрозділ для ведення обліку бездомних осіб, або звернувшись до органу ведення Державного реєстру виборців за місцем свого проживання.

Чи може орган ведення Державного реєстру виборців тимчасово змінювати місця голосування виборцям на місцевих виборах?

Не може. Частиною сьомою статті 30 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" встановлено, що положення частини третьої статті 7 Закону України "Про Державний реєстр виборців" (щодо тимчасової зміни місця голосування) на місцевих виборах не застосовується. 

Щодо отримання органами ведення Державного реєстру виборців відомостей про громадян України, які померли за її межами

У зв’язку із запитами щодо правомірності отримання відділами ведення Державного реєстру виборців від органів та посадових осіб, які не є суб’єктами подання відомостей періодичного поновлення бази даних Державного реєстру виборців (далі – Реєстр), зокрема, від виконавчих комітетів місцевих рад, відомостей про громадян України, які померли за її межами, у вигляді копій свідоцтв про смерть, виданих компетентними органами іноземних держав, зазначаємо.

Згідно з частиною другою статті 16 Закону України "Про Державний реєстр виборців" (далі – Закон) виконання дій щодо Реєстру, зокрема внесення змін до персональних даних виборців у Реєстрі, в тому числі службових відміток про смерть виборців, здійснюється органом ведення Реєстру на підставах та у спосіб, встановлених Законом та рішеннями розпорядника Реєстру, прийнятими відповідно до Закону.

Підстави виконання дій щодо ведення Реєстру встановлено статтею 17 Закону. Так, підставою для видання наказу про внесення змін до персональних даних виборця, включеного до Реєстру, в тому числі у разі виявлення в результаті візуального чи автоматизованого контролю неповноти або некоректності відомостей про виборця, є подані в установленому порядку до відповідного органу ведення Реєстру документи, що підтверджують відповідні зміни. Також підставою для видання наказу про внесення змін до персональних даних виборця, включеного до Реєстру, є звернення, передане засобами автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру відповідно до статей 20, 22 Закону органом ведення Реєстру, до якого подано в установленому порядку документи, що підтверджують відповідні зміни.

Такі документи можуть бути подані до відповідного органу ведення Реєстру в порядку звернення особи за власною ініціативою, періодичного поновлення або уточнення персональних даних виборців, що містяться у базі даних Реєстру (стаття 18 Закону).

Вичерпний перелік органів, закладів, установ, якими в порядку періодичного поновлення та уточнення даних Реєстру подаються відомості про виборців, визначено статтею 22 Закону.

Виконавчі комітети місцевих рад Законом не визначено суб’єктами надання органам ведення Реєстру відомостей про померлих виборців.

Разом з тим, з огляду на права виборців у відносинах з Реєстром,визначені статтею 10 Закону, кожен виборець у разі наявності у нього документа, що підтверджує смерть іншої особи, має право у встановленому порядку звернутися до відповідного органу ведення Реєстру із заявою про внесення змін до персональних даних цієї особи у Реєстрі. До заяви додаються документи (копії документів), що підтверджують відповідні зміни. У разі якщо до заяви додаються копії документів, їх оригінали пред’являються органу ведення Реєстру.

Таким чином, працівник органу ведення Реєстру або особа, що входить до складу виконкому місцевої ради, або будь-яка інша посадова особа, яка в силу виконання своїх службових повноважень отримала документ, що засвідчує факт смерті громадянина, як виборець має право звернутися до органу ведення Реєстру із відповідною заявою у вищенаведеному порядку.

Щодо форми звернення органів ведення Державного реєстру виборців до територіальних підрозділів Державної міграційної служби України з метою перевірки чи уточнення відомостей про виборця

 

У зв’язку з наявністю випадків відмови територіальних підрозділів Державної міграційної служби України в наданні відомостей про виборців на запити органів ведення Державного реєстру виборців (далі – органи ведення Реєстру) через подання таких запитів не за формою, наведеною в додатку 18 до Порядку реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та зразків необхідних для цього документів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 22 листопада 2012 року № 1077 (далі – Порядок), зазначаємо.

Відповідно до положень статей 19, 20, 22, 23 Закону України "Про Державний реєстр виборців" (далі – Закон) орган ведення Реєстру має право звертатися до органів, закладів, установ, зазначених у статті 22 Закону, щодо перевірки чи уточнення відомостей про виборців.

При цьому Законом не передбачено обов’язковості встановлення форми запиту, з яким орган ведення Реєстру звертається до відповідних органів, закладів, установ, у тому числі до територіальних підрозділів Державної міграційної служби України.

Водночас Порядок, яким передбачено надання відомостей про персональні дані фізичних осіб за запитами осіб, органів державної влади, підприємств, установ, організацій, закладів щодо доступу до персональних даних, не враховує як статусу органів ведення Реєстру, які є структурними підрозділами апаратів місцевих державних адміністрацій, органами місцевого самоврядування, так і специфіки запитуваної ними інформації.

Так, органами ведення Реєстру, зокрема, перевіряється належність осіб до громадянства України; уточнюються відомості про місце проживання виборців – громадян України, які мають право голосу; в окремих випадках в органів ведення Реєстру наявна неповна або суперечлива інформація про особу, стосовно якої здійснюється перевірка, тощо. Крім того, запит органу ведення Реєстру може стосуватися кількох осіб одночасно.

Варто зазначити, що Порядком не визначено підстав для відмови у задоволенні запиту стосовно доступу до персональних даних, у тому числі через подання запиту не за встановленою формою.

Водночас пунктом 8.3 Порядку передбачено, що запити розглядаються в порядку та строк, встановлені Законом України "Про захист персональних даних", відповідно до частини третьої статті 17 якого відмова у доступі до персональних даних допускається, якщо доступ до них заборонено згідно із законом.

Враховуючи викладене, надсилання органом ведення Реєстру запиту територіальному підрозділу Державної міграційної служби України не за формою, наведеною в додатку 18 до Порядку, не може бути підставою для відмови в його розгляді.

право органу ведення Реєстру перевіряти чи уточнювати відомості про виборців та створено перешкоди виконанню органами ведення Реєстру покладених на них завдань.

Про існування випадків відмови територіальних підрозділів Державної міграційної служби України в наданні відомостей про виборців на запити органів ведення Державного реєстру виборців, подані не за встановленою формою, доведено до відома представників цього відомства на спільній нараді, ініційованій Центральною виборчою комісією, яка відбулася 24 вересня 2013 року.

За результатами проведеної наради її учасники дійшли висновку про необхідність посилення з боку Державної міграційної служби України контролю за виконанням її територіальними підрозділами вимог Закону України "Про Державний реєстр виборців" та вжиття дієвих заходів, зокрема, для недопущення відмов у наданні органам ведення Реєстру необхідної інформації про виборців.

Представниками Державної міграційної служби України підтримано необхідність надання її територіальним підрозділам відповідних вказівок, розпоряджень, роз’яснень та рекомендовано про випадки відмови в наданні інформації на запити органів ведення Реєстру інформувати Державну міграційну службу України, а саме відділ реєстрації фізичних осіб та взаємодії з органами ведення Державного реєстру виборців та ДПСУ Департаменту паспортної роботи та громадянства.

Разом з тим, представниками Державної міграційної служби України поінформовано Службу розпорядника Державного реєстру виборців, що порушені нею питання будуть обов’язково розглянуті на колегії Державної міграційної служби України, проведення якої планується найближчим часом.

 

Щодо паспортів громадян колишнього СРСР зразка 1974 року

 

Правовий зміст громадянства України, підстави і порядок його набуття та припинення визначає Закон України "Про громадянство України" (далі – Закон).

Так, громадянство України – правовий зв’язок між фізичною особою і Україною, що знаходить свій вияв у їх взаємних правах та обов’язках (стаття 1 Закону).

Відповідно до статті 3 Закону громадянами України є:

1) усі громадяни колишнього СРСР, які на момент проголошення незалежності України (24 серпня 1991 року) постійно проживали на території України;
2) особи, незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних чи інших ознак, які на момент набрання чинності Законом України "Про громадянство України"
(13 листопада 1991 року) проживали в Україні і не були громадянами інших держав;
3) особи, які прибули в Україну на постійне проживання після
13 листопада 1991 року і яким у паспорті громадянина колишнього СРСР зразка 1974 року органами внутрішніх справ України внесено напис "громадянин України", та діти таких осіб, які прибули разом із батьками в Україну і на момент прибуття в Україну не досягли повноліття, якщо зазначені особи подали заяви про оформлення належності до громадянства України;
4) особи, які набули громадянство України відповідно до законів України та міжнародних договорів України.

Особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті 3 Закону, є громадянами України з 24 серпня 1991 року, зазначені у пункті 2, – з 13 листопада 1991 року, а у пункті 3, – з моменту внесення відмітки про громадянство України.

Варто зауважити, що паспорт є документом, який підтверджує громадянство, а не встановлює його.

Встановлення належності до громадянства України відповідно до статті 3 Закону здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері громадянства (пункт 1 частини першої статті 24 Закону).

Таким чином, Державна міграційна служба України, встановивши належність до громадянства України особи, яка має паспорт громадянина колишнього СРСР, подає в установленому порядку відомості про неї (через уповноважену особу) органу ведення Державного реєстру виборців для виконання відповідних дій щодо ведення Державного реєстру виборців.

Щодо деяких змін законодавства у сфері захисту персональних даних

3 липня 2013 року Президентом України підписано Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи захисту персональних даних" (далі – Закон), що набирає чинності з 1 січня 2014 року.

Одним із основних положень Закону є передача повноважень у сфері захисту персональних даних від уповноваженого державного органу з питань захисту персональних даних, яким на сьогодні є Державна служба України з питань захисту персональних даних, до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

Законом також скасовується необхідність реєстрації баз персональних даних та запроваджується механізм повідомлення володільцем персональних даних Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини про обробку персональних даних, яка становить особливий ризик для прав і свобод суб’єктів персональних даних. Види обробки персональних даних, яка становить особливий ризик для прав і свобод суб’єктів персональних даних, та категорії суб’єктів, на яких поширюється вимога щодо такого повідомлення, визначатимуться Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини.

До набрання чинності Законом варто звернути увагу, що правові та організаційні засади ведення Державного реєстру виборців визначено Законом України "Про Державний реєстр виборців", згідно із частиною першою статті 13 якого Державний реєстр виборців ведеться в електронній формі з єдиною централізованою базою даних. Створення органами ведення Державного реєстру виборців баз персональних даних із поданих до них заяв громадян, які містять персональні дані, вказаним законом не передбачено.

Уповноважений Верховної Ради України з прав людини після набрання чинності Законом у сфері захисту персональних даних наділяється досить широкими повноваженнями.

З метою ефективної реалізації положень Закону Міністерство юстиції України здійснює перегляд законодавчої бази у сфері захисту персональних даних. У зв’язку із цим не виключені зміни в Законі України "Про Державний реєстр виборців" у частині, що стосується реалізації Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини своїх повноважень у відносинах з органами Державного реєстру виборців.

 

Пам'ятка працівника відділу ведення Державного реєстру виборців

Відповідно до статті 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, у випадках, коли така інформація підлягає наданню на запит громадянина чи юридичної особи відповідно до законів України "Про інформацію", "Про звернення громадян" та "Про доступ до судових рішень" тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від п'ятнадцяти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до статті 212-5 порушення порядку обліку, зберігання і використання документів та інших носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, яке призвело до розголошення такої інформації, тягне за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від шістдесяти до ста шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до статті 212-6 здійснення незаконного доступу до інформації, яка зберігається, обробляється чи передається в інформаційних (автоматизованих) системах тягне за собою накладення штрафу від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією засобів, що використовувалися для незаконного доступу, або без такої.

Відповідно до статті 158 Кримінального Кодексу України умисне внесення неправдивих відомостей до бази даних Державного реєстру виборців, несанкціоновані дії з інформацією, що міститься у базі даних Державного реєстру виборців, чи інше несанкціоноване втручання у роботу Державного реєстру виборців, вчинене службовою особою, яка має право доступу до цієї інформації, або іншою особою шляхом несанкціонованого доступу до бази даних Державного реєстру виборців караються штрафом від шестисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк від двох до п'яти років, або позбавленням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років та з конфіскацією програмних та технічних засобів, за допомогою яких було вчинене несанкціоноване втручання, які є власністю винної особи.


Цікаві факти
За інформацією відділу ведення Державного реєстру виборців апарату райдержадміністрації станом на 05.01.2016 року у Реєстрі зареєстровано 17042 виборців

Пошук в Інтернеті

Шукати

Прогноз погоди

Статистика
сьогодні:
142
всього:
101294
перегл. сторінки:
1458





Веб-портал органів виконавчої влади України

Верховна Рада України

Інтернет-представництво президента України

Житомирська обласна державна адміністрація

© 2008 - 2021 Червоноармійська районна державна адміністрація


© 2008 - 2021 Червоноармійська районна рада