Офіційний веб-сайт Пулинської районної державної адміністрації та районної ради
 
   
  12000, Житомирська обл., Пулинський район, смт. Пулини, вул. Шевченка, 104, тел. 8(04131)3-16-14, 3-22-60, 3-11-22, 3-23-46, crda@i.ua  
Історія Загальна характеристика Район у світлинах Інвестиції Анонси подій Інтернет-приймальня 16 січня 2018 р.
 
 
 
 

Пошук по сайту
 

Шукати
 
 

Опитування
 


Голосувати
 
 
 
 
ЗЕМЛЯ ЦЕ ГОЛОВНИЙ ПРИРОДНИЙ РЕСУРС РАЙОНУ

Сільськогосподарська сфера — основа економіки Червоноармійського району, а земля — головний природний ресурс, який необхідно раціонально задіяти та ефективно використовувати. Чи під силу це завдання місцевим органам влади? Про це розповів голова Червоноармійської райдержадміністрації Віктор Байда.

 Байда: У Червоноармійському районі є бачення і стратегія управління місцевими природними ресурсами. Вони мають раціонально використовуватися на благо місцевих громад, а держава має отримувати кошти у вигляді податків. Хоча й проблем вистачає, я на деяких із них хочу зупинитися більш детально.
Головний ресурс району — земля. Зараз у нас із 13 тисяч га угідь майже 6 тисяч не задіяні в обороті. Простіше кажучи, договори оренди на ці площі укладені, а орендна плата не сплачується. За нашими даними є також декілька тисяч гектарів угідь в районі, які обробляються без належного документального оформлення. Тобто, власники паїв віддали в обробіток свою землю без офіційного оформлення необхідних угод. Для влади району це тривожні цифри і факти. Як з цим боротися? Було б добре, якби працювала земельна інспекція, але, як відомо, її діяльність поки що тимчасово призупинена. Тому, зараз спільно із працівниками «райзему» посилюємо роз’яснювальну роботу із власниками паїв. На сходах села, зустрічах розказуємо їм: як правильно укладати договори оренди, як ефективно розпорядитися власною земельною ділянкою. Хоча дієвий контроль за землекористуванням, згідно сучасного законодавства, має здійснювати сільськогосподарська інспекція. Але зараз на її перевірки встановлено мораторій. Ми звернулися до податкової служби, чекаємо їх реакції. Просимо також посилити роботу в цьому напрямку сільських голів та депутатів сільських і селищних рад.

Кор.: До речі, їх роль в земельних питаннях має бути більшою, якщо говорити про децентралізацію та дерегуляцію. Повноваження місцевих громад у вирішенні земельних проблем мають бути вагомішими.
 

Байда: Я також вважаю, що розпоряджатися землею мають місцеві органи влади і місцеві громади. Їх думка має бути пріоритетною, бо їм краще видно, як ефективно розпорядитися місцевим земельним ресурсом.

Кор.: Але ж є землі державної власності, і їх ще багато?
Байда: У загальному масиві Червоноармійського району землі державної власності не такі вже й великі, вони не дають поки що значних надходжень. У нас сьогодні важкі проблеми створюють невитребувані паї та відумерла спадщина. Адже діюче земельне законодавство не дає чітких і зрозумілих механізмів для їх розв’язання. І цей потенційний фінансовий резерв задіяти в межах наших повноважень надто складно, тому що законодавчі процедури дуже громіздкі, затяжні і дорогі. Якби їх спростити, то можна було б додатково задіяти тисячі гектарів сільськогосподарських угідь, які зараз позаростали бур’янами. Зусиль місцевої влади тут замало, треба швидше змінювати законодавчу базу.

Кор.: І це, мабуть, стримує інвестиційні надходження і сподівання?
Байда: Порядним інвесторам ми завжди раді. Але із власного досвіду знаю, що найкращі агрокомпанії — це місцеві. У них можливо капіталів менше, але вони приходять в район надовго і працюють на перспективу, землю не виснажують, орендну плату і податки сплачують справно.
З іншого боку, знайти вільні сільськогосподарські угіддя, великими масивами, в районі надто важко. До прикладу, вже три роки шукаємо для підприємства «Стожари» у с. Кошелівка додаткові угіддя. Вони ж і новий свинокомплекс звели, і гроші великі у місцеве виробництво вклали. Зараз доглядають 3 тисячі свиней, а нових земель для розширення виробництва поряд немає. І це вже проблема для них і для нас, звичайно. Бо ми хотіли б, щоб таке господарство розвивалося, шукаємо шляхи вирішення.
На жаль, є й такі інвестори, які хочуть взяти в оренду землю, весною пригнати 3 трактори, а восени зібрати врожай. У них механізатори із Миколаївської області, реєстрація не місцева, а агротехнології обробітку ґрунту — сумнівні. Нам такі інвестори в районі не потрібні.

Кор.: Ви казали, що у влади району є стратегія ефективного управління земельним ресурсом району. На чому вона ґрунтується?
Байда: Насамперед, ми хочемо активізувати місцеві громади, щоб вони активніше працювали у сфері земельних відносин, брали на себе більшу відповідальність. Скажімо, сільські ради можуть через судові рішення задіяти невитребувані паї, а це сотні гектарів землі, по суті, у кожному селі. Та не всі вони хочуть проходити ці складні процедури. Ми спонукаємо їх до більш рішучих кроків, допомагає нам в цьому наша районна земельна служба.
Проведено інвентаризацію землі і створено картографічні матеріали, щоб кожен сільський голова в районі бачив: скільки в його громади землі, і як вона використовується. У них і землевпорядники у штаті є , ми їм також ставимо конкретні завдання. Та й саме життя їх спонукає до більш результативної роботи, бо кошти в бюджет громади більше немає звідки по суті брати.
У багатьох селах району земля — головне джерело фінансових надходжень. До речі, комплекс земельних питань Червоноармійського району ми розглянули на колегії райдержадміністрації, де всім відповідальним службам і особам розписали конкретні завдання. Тепер всі працюють, як кажуть, на кінцевий результат.

"Скарбниця Житомирщини"

 
 
 
 
 
 

Цікаві факти
  За інформацією відділу ведення Державного реєстру виборців апарату райдержадміністрації станом на 01.09.2017 року у Реєстрі зареєстровано 16823 виборця  
 

Пошук в Інтернеті
 

Шукати
 
 

Прогноз погоди
 

 
 

Статистика
 
сьогодні:
132
всього:
125282
перегл. сторінки:
264
 
 




© 2008 Червоноармійська районна державна адміністрація
© 2008 Червоноармійська районна рада
AMCMS v3.0